Zdravlje

Nekontrolisane suze, nesanica i anksioznost: Oko 80 posto majki iskusi postporođajnu tugu

Komentari
Nekontrolisane suze, nesanica i anksioznost: Oko 80 posto majki iskusi postporođajnu tugu
Nekontrolisane suze, nesanica i anksioznost: Oko 80 posto majki iskusi postporođajnu tugu - Copyright Pixabay

Autor: FoNet

16/09/2025

-

14:15

veličina teksta

Aa Aa

Istraživanje "Mentalno zdravlje mama u postporođajnom periodu" pokazalo je da postporođajnu tugu - "baby blues", u prvih šest meseci nakon porođaja doživljava i do 80 odsto porodilja, objavio je danas Centar za mame.

U saopštenju Centra za mame navedeno je da se "baby blues" javlja kod 77,5 odsto ispitanica - u pitanju su povremene ili svakodnevne promene raspoloženja i tuga bez jasnog razloga, kao i osećaji preopterećenosti, nesigurnosti, anksioznosti, plačljivosti i, kod trećine mama, nesanica.

Iscrpljenost i bezvoljnost postali su, kako se navodi, normalna stanja za 80 odsto porodilja, a gotovo polovina mama često se osećala usamljeno ili je imala osećaj krivice i posramljenosti bez jasnog razloga.

Prema istraživanju, epizode nekontrolisanog plakanja dešavale su se kod skoro 60 odsto ispitanica, a posebno zabrinjava podatak da je 27,2 odsto mama makar jednom pomislilo da ne želi da postoji, što je jasan poziv za rani skrining i brzu, neosuđujuću stručnu podršku.

Autorka istraživanja, psihološkinja i direktorka Centra za mame Jovana Ružičić istakla je da ti podaci daju jasan i merljiv uvid u to kako se mame zaista osećaju i šta im nedostaje.

"Nelečena anksioznost i depresija među najčešćim su komplikacijama trudnoće i babinja i utiču na oporavak žene, porodične odnose i rani razvoj deteta. Ipak, o mentalnom zdravlju mama se retko sistematski govori, a put do pomoći je često nejasan", dodala je Ružičić.

Istraživanje je sprovedeno u formi anonimne onlajne ankete u avgustu ove godine, na uzorku od 1.701 mame iz Srbije.

Centar za mame, uz podršku brenda "Libresse", sproveo je istraživanje "Mentalno zdravlje mama u postporođajnom periodu" u sklopu kampanje "Hajde da budemo glasniji nego baby blues".

Komentari (0)

Magazin