Prvi "VISA SEE Cashless" Forum u Beogradu: Budućnost plaćanja i digitalne ekonomije
Komentari15/09/2025
-16:39
Trgovina veštačkom inteligencijom, agenti veštačke inteligencije, digitalni identitet, sigurnost i jednostavnost plaćanja bile su neke od tema "Visa SEE Cashless foruma" održanog u Beogradu. Više od 150 predstavnika iz bankarskog, tehnološkog, trgovinskog sektora iz regiona diskutovalo je o ključnim trendovima koje odlikuju budućnost plaćanja i digitalne ekonomije.
Naime, 150 klijenata kompanije "Visa" iz celog regiona dobili su u Beogradu priliku da razmene iskustva, informišu se o poslednjim trendovima u platnoj industriji. Jedan od njih je trgovina uz pomoć veštačke inteligencije. Na primer, uskoro bismo mogli ovlastiti AI posrednike da pretražuju, biraju pa i kupuju u naše ime.
"Verujemo da će korišćenje veštačke inteligencije doneti nekoliko dobrih stvari. Sve više ljudi će dobiti pristup digitalnim plaćanjima, što će dovesti do demokratizacije pristupa, bez obzira na to da li neko živi u malom selu ili u velikom gradu. I to je veoma važno. Takođe, poboljšaće upravljanje rizicima i smanjiti zloupotrebe. I na kraju vidimo kako veštačka inteligencija već donosi personalizaciju, efikasnost i brzini", rekla je Kristina Doroš, viša potpredsednica i regionalna menadžerka Visa CISSEE.
Proces tranzicije ka digitalnoj ekonomiji traži partnerstva, investicije i edukaciju, faktor koji se potcenjuje.
"Koliko god dobru tehnologiju imali, ako ljudi ne znaju kako da je koriste ili nemaju poverenja u nju, veoma je teško da se ona proširi. Zato je veoma važno da imamo kampanje podizanje svesti i da objasnimo koje prednosti će doneti nove tehnologije", dodala je ona.
U kompaniji Visa ne sumnjaju u to da je ekonomija bez keša bolja ekonomija.
"Imamo priliku da uključimo zajednice bez razvijenih bankarskih usluga, mikrobiznise, ljude koji sami prodaju svoj proizvod. Krajni cilj je veća efikasnost i bolji učinak cele ekonomije jedne zemlje. To naravno ima pozitivne uticaje na poreze i budžet i pomaže da se izgradi poverenje građana i smanji obim sive ekonomije", rekla je ona.
Kao i uvek, ruku pod ruku s prilikama dolaze i izazovi.
"Navike. Ispostavlja se da navike ljudi igraju veliku ulogu u tome kako živimo, pa i kako plaćamo. Ljudi su navikli na keš i nekad ih je teško ubediti da je digitalno plaćanje mnogo bolje, ali uspešno radimo na tome s našim partnerima i bankama. Još jedan izazov je jaz u prihvatanju. Ako imate Visa karticu ovde u Beogradu, verovatno nećete imati problema da njome plaćate. Ali ako odete na selo, pijacu, verovatno će vam ipak biti potreban keš. Premošćavanje tog jaza je veoma važno i mi radimo na tome", dodaje.
Kao odgovorna za upravljanje kompanijom Visa u 17 zemalja, Kristina Doroš kaže da je naš region jedan od najbrže rastućih i najdinamičnijih. U istraživanju koje je sprovela kompanija, tri četvrtine ljudi u Srbiji reklo je da ima poverenje u digitalna plaćanja. Iako se još uvek u priličnoj meri oslanjamo na gotovinu, u Visi kažu da Srbija ima tendenciju da postane jedna od najsjajnijih zvezda na nebu digitalnih plaćanja.
Komentari (0)