Društvo

Novosti: Šolak odbio ponudu za nacionalnu pokrivenost N1 i Nova S

Komentari
Novosti: Šolak odbio ponudu za nacionalnu pokrivenost N1 i Nova S
Novosti: Šolak odbio ponudu za nacionalnu pokrivenost N1 i Nova S - Copyright Unsplash

Autor: Tanjug

19/09/2025

-

17:17

veličina teksta

Aa Aa

Biznismen Dragan Šolak je tokom pregovora oko prodaje SBB odbio dve izdašne ponude za televizije N1 i Novu S, od kojih je jedna garantovala punu nacionalnu pokrivenost ovim televizijama i poziciju među prvih 20 kanala kod svih kablovskih operatera, saznaju Novosti.

Ugovorom bi bila garantovana godišnja apanaža od 12 miliona evra, koju bi po pola plaćali Telekom Srbija i PPF koji je kupio SBB, što Šolak nije prihvatio.

"Šolak je tražio 120 miliona evra da povuče N1 i Novu sa kabla, što je nelogično sa poslovne strane. Pa, čak i sa političke. Zašto? Da je prihvatio ponudu, finansijski bi osigurao ove dve medijske kuće. Osim garantovanih 12 miliona evra, one bi imale duplo veću penetraciju kod kablovskih operatera. To znači da je cela Srbija mogla da ima pristup ovim kanalima, što bi samo po sebi povećalo njihove prihode i od marketinga", pišu Novosti.

Dodaje se da ništa manje vredna nije i pozicija među prvih 20 kanala na listi.

"Potpuno je nelogična argumentacija N1 i Nove prilikom pokušaja da opravda Šolakov zahtev da se povuku sa kabla. Smešno deluje argument da je sa 120 miliona evra hteo da obezbedi fond za deset godina nesmetanog rada ove dve televizije. Na stolu je imao sigurnih 12 miliona godišnje i veću gledanost, a hteo je u neizvesnu avanturu da se mimo kabla otisne u onlajn televiziju. Realno, samo sa ponuđenih 12 miliona godišnje i bez većeg priliva od marketinga, jasno je da bi ove dve kuće imale punu finansijsku stabilnost", prenose Novosti.

I druga ponuda prilikom pregovora je bila finansijski identična, godišnje 12 miliona evra samo od PPF, ali je garantovala ekskluzivitet samo na SBB, bez mogućnosti daljeg širenja na kablovskoj mreži.

"Na osnovu svega, jasno je da je 12 miliona evra godišnje dovoljno za funkcionisanje ovih kuća, a da su Šolak i njegov blizak saradnik Vladimir Ratajac, kako je objavila 'Junajted medija' insistirali na 120 miliona evra jednokratno, i da puste niz vodu N1 i Novu. Tačnije, da ih odmah skinu sa 'kabla'", navode Novosti.

Kako tvrde, Šolak je posle toga nastavio da koristi uticaj u ove dve televizije kako bi se obračunavao sa novim rukovodstvom "Junajted medije", koje ga je smenilo.

"Svakodnevno ove dve medijske kuće histerično vode kampanju protiv rukovodstava i direktora Stena Milera sa optužbama da za račun režima želi da ućutka ove 'slobodne medije'. Koliko je neuspešan ovaj spin upravo potvrđuje činjenica da je Drgan Šolak odbio ponuđenu opciju da ove 'slobodne medije' vidi cela Srbija. Da postoji strah režima od tih 'slobodnih medija', zašto bi im državni Telekom Srbija ponudio i novac i širenje u sva domaćinstva u Srbiji?", navode Novosti.

Nakon prodaje SBB, "Junajted grupa" je smenila Dragana Šolaka sa čela, a on je uzvratio tužbama - u prvoj tužbi zahtevajući bonus "BC partnersa" u iznosu od 250 miliona evra, a u drugoj je osporio svoju smenu.

Takođe, juče je objavljena informacija da će mu bonus biti isplaćen, navode Novosti.

Komentari (0)

Srbija