Stanovnici Venecije besni: Turisti otkrili kako da umesto 90 potroše samo dva evra na vožnju gondolom
Komentari
03/09/2025
-19:33
"Traghetti" prevoze putnike između dve obale Velikog kanala što je korisna usluga s obzirom da postoje samo četiri mosta koji povezuju jedan i drugi deo grada.
Venecija je poznata kao skup grad, a internet je pun članaka koji daju savete za uštedu novca i trikove za budžetiranje posetilaca.
Nedavno su travel influenseri postali svesni onoga što nazivaju jeftinom zamenom za vožnju gondolom. Ovo klasično iskustvo u Veneciji trenutno košta 90 evra za 30 minuta tokom dana.
Međutim, na određenim tačkama duž Velikog kanala postoje stanice gde možete ući u čamce dizajnirane poput širih i dužih gondola.
Ovi "traghetti" prevoze putnike na suprotnu stranu vodenog puta, a s obzirom na to da koštaju samo dva evra po vožnji, privlače turiste koji traže iskustvo gondole ali ne po visokoj ceni. Toliko da se sada čekaju dugački redovi za ukrcavanje na ove trajekte.
Očekivano, ovaj trend utiče frustrirajuće po stanovnike, kojima je ova usluga esencijalan dodatak javnim vaporetto linijama.
Neki kažu da bi traghetti trebalo da budu skuplji za one koji ih koriste za zabavu, dok drugi predlažu potpuno uklanjanje stanica sa Google Mapa.
Ogorčenje dolazi u trenutku kada se stotine hiljada posetilaca sprema da poseti grad na vodi zbog Venecijanskog filmskog festivala, potencijalno dodatno opterećujući ovu ograničenu uslugu.
Trajektne usluge "trebalo bi da budu besplatne za stanovnike"
Na stanici San Tomà, traghetto prevozi putnike preko Velikog kanala na strateškoj tački otprilike na pola puta između mosta Rialto i mosta Accademia.
Pre nekoliko godina, gužvi nije bilo i većina korisnika su bili stanovnici.
Ali otkako su traghetti počeli da se široko dele na društvenim mrežama i uključuju uputstva na Google mapama, red se sada vijuga niz pločnik pored kanala koji vodi do stanice.
Već postoji viša cena za nerezidente, koji plaćaju dva evra umesto 0,70 evra. Ali neki meštani se zalažu za još izraženiju razliku u cenama.
"Pokušavamo da objasnimo turistima da Venecijanci imaju prednost jer je usluga osmišljena za stanovnike, ali nije lako; mnogi ne razumeju ili žure", rekao je Mauricio Gali, koji obavlja ovu uslugu kod Santa Maria del Giljo, lokalnim medijima.
"Karta bi trebalo da bude besplatna za stanovnike Venecije i skuplja za one koji traghetto koriste radi zabave"
Uklanjanje stanica sa Google mapa?

Pixabay
Sesilija Tonon, šefica gradske odborničke grupe Venezia è Nostra, kaže da već godinama traži od vlasti da se pozabave problemom pretrpanosti na trajektnim stanicama.
Dok stanice vaporetto vodenih "autobusa" imaju dva odvojena ulaza za stanovnike i nerezidente, dajući prednost prvima, na trajektnim stanicama nema prostora za sličan sistem.
Umesto toga, Tonon veruje da bi rešenje moglo biti uklanjanje trajektnih stanica sa Google mapa u potpunosti.
Prošle godine, Barselona je koristila ovu taktiku, uklanjajući liniju autobusa 116, koja staje kod Parka Güell Antonija Gaudija, sa Google i Apple mapa kako bi smanjila gužve.
Međutim, sami gondolijeri nisu u potpunosti saglasni sa ovom idejom, zabrinuti da bi to moglo biti štetno za njihov posao.
Sa sve manjim brojem stanovnika u Veneciji, putnici koji nisu rezidenti su ključni za zaradu.
Ali oni naglašavaju da bi turisti trebalo da koriste traghetti kada je neophodno kao trajektnu uslugu, a ne kao jeftiniju alternativu gondoli.
"Svako ko predstavlja vožnju gondolom kao trajektnu uslugu trebalo bi da bude kažnjen", kaže glavni traghetto gondolijer Gali.
Komentari (0)