Aktuelno iz kulture

"Bekstvo iz raja koji to više nije": Izložba dela Milivoja Miška Pavlovića u Salonu Muzeja grada Beograda (VIDEO)

Komentari
Euronews Serbia

Autor: Euronews Srbija

17/09/2025

-

12:30

veličina teksta

Aa Aa

Aktuelna umetnička produkcija Milivoja Miška Pavlovića, prepoznatljivog po zavidnom obimnom znanju koje generiše njegovu multimedijalnu i heterogenu umetničku praksu, predstavljena je u godini obeležavanja 150. godišnjice Impresionizma. Izložba "Bekstvo iz raja koji to više nije" ovog umetnika otvorena je u Salonu Muzeja grada Beograda.

Služeći se postomodernističkim principima aproprijacije i citatnosti, Pavlović referiše na aktuelne društvene, političke i kulturne fenomene, a naročito narušenu životnu sredinu.

Umetnik u razgovoru za Euronews Srbija ističe da je naziv izložbe i centralni rad odabrao kako bi ilustrovao stanje u kom se nalazi ne samo Srbija, nego i cela planeta.

"Slavili smo prošle godine 150 godina impresionizma i ja sam kao student i posle u zrelijem dobu bio jako vezan za stvaralaštvo Kloda Monea. Divio sam se kako je taj čovek napravio od jednog land art projekta, svog vrta u Živerniju, seriju najfantastičnijih slika. Živerni mi je ostao u sećanju kao jedan raj koji umetnik, ali i bilo ko od nas pravi. Šta bi bilo kada bi taj raj presušio? Šta bi bilo kada bi u stvari svaki od naših malih privatnih rajeva presušio usled klimatskih promena, usled socijalnih promena i tako dalje", kaže Pavlović.

Euronews jutro

 

Ipak, u svojim slikama on daje i nadu, koji simboliše crveni balon.

"Crveni balon nije uzet od Benksija (rad 'Devojčica sa balonom'), kao što mnogi misle, nego je u stvari metafora jednog izgubljenog prijateljstva, izgubljenog poverenja. U stvari, to je film iz pedesetih godina Albera Lamorisa, koji je dobio Oskara i koji govori o prijateljstvu između jednog dečaka Paskala i crvenog balona", ukazuje umetnik.

Nekoliko radova na izložbi koncipirano je kao jedan poliptih koji može da se u stvari sklapa na različite načine, a Pavlović kaže da ih je namerno postavio tako da nisu sklopljeni u celinu.

"Ta rasparčanost pejzažnog, je u stvari fragmentisanost i našeg gledanja u 21. veku usled raznih medija koji razbijaju globalnu sliku. Mi nemamo u stvari jednu sintetičnu sliku sveta. Mi, u stvari, imamo neku fragmentisanu sliku, a pejzaž koji je fragmentisan, potrebno je sada rekreirati, ali učestvovati u njemu", kaže multimedijalni stvaralac.

Euronews jutro

 

On ističe da su njegove "slagalice" na otvaranju izložbe deca prva shvatila i počela da ih "sklapaju".

"Jedna slagalica je komplikovanija, ima 18 delova. Druga slagalica ima 12 delova. Treća slagalica, ona koja se nalazi u donjem nivou, ima tri dela. Ta iz tri dela je možda najlakša zato što ima tri različite mogućnosti da se sklope", kaže Pavlović.

Više o izložbi "Bekstvo iz raja koji to više nije" i temama koje inspirišu Miška Pavlovića, pogledajte u priloženom videu.

Komentari (0)

Kultura