Društvo

Ima li popusta na Sajmu turizma? Znatno manji broj agencija, dominacija turističkih organizacija

Komentari
Ima li popusta na Sajmu turizma? Znatno manji broj agencija, dominacija turističkih organizacija
Ima li popusta na Sajmu turizma? Znatno manji broj agencija, dominacija turističkih organizacija - Copyright Euronews/Tara Tomović

Autor: Euronews Srbija/T.T.

22/02/2024

-

15:02

veličina teksta

Aa Aa

Međunarodni sajam turizma u Beogradu koji su u sredu svečano otvorili predsednik Srbije Aleksandar Vučić i grčka ministarka turizma Olga Kefalojani od jutros je otvoren za posetioce.

Grčka, omiljena destinacija turista iz Srbije, ovogodišnja je zemlja partner sajma koji se održava pod sloganom "Avantura počinje ovde".

I zaista, avantura počinje onog trenutka kada kročite nogom na sajam. Premda je ove godine vidljiv manji broj turističkih agencija i konkretnih aranžmana, to su nadomestile prezentacije zemalja, odnosno lokalnih turističkih organizacija. Pa, ko voli, na ovaj način može da se informiše i upozna sa lepotama jedne zemlje i u sopstvenoj režiji organizuje putovanje.  

Na 45. Sajmu turizma koji traje do nedelje predstaviće se preko 400 izlagača, uglavnom turističkih agencija, hotela, avio-kompanija, osiguravajućih kuća i agencija.

Znatno manji broj turističkih agencija

Za znatno manji broj turističkih agencija na Sajmu turizma ponajviše je kriva pandemija koronavirusa i činjenica da mnoge od njih nisu opstale, a i one koje jesu - nemaju dovoljno finansijskih sredstava za iznajmljivanje štanda na Sajmu.

Međutim, što se tiče prisutnih turističkih agencija centralno mesto na Sajmu definitivno zauzimaju Big Blue i Kontiki. U sajamskim ponudama ove dve agencije dominiraju Egipat i Tunis, za koje kažu da su i najveći popusti za rane rezervacije aranžmana. Za one koji bi da otvore sezonu u maju cene aranžmana u mestima na Antalijskoj rivijeri su više nego pristupačne, pa se tako na letovanje na bazi all inclusive usluge i avionskog prevoza može naći već za 490 evra.

Euronews/Tara Tomović

 

Nedaleko je i štand agencije Balkan Fun, poznate po putovanjima za mlade koja svoje popuste nudi za gotovo sve destinacije u ponudi. Primera radi, aranžman na bazi devet noćenja autobusom za Kefaloniju krajem jula u proseku košta 330 evra krajem jula.

U istom terminu cena aranžmana za Kušadasi je oko 300 evra, dok se Krf može uplatiti već od 260 evra. Zakintos, odnosno Mikonos za mlade, ove godine u first minute ponudi iznosi u proseku 370 evra. U ponudi agencije je i Budva u kojoj sedam noćenja košta 240 evra krajem jula. U ponudi su i Sicilija i Azurna obala koje su nešto skuplje.

Euronews/Tara Tomović

 

Svoju ponudu predstavila predstavila je i Allegra krstarenja, vodeća turistička agencija za krstarenja koja nudi 10 odsto sajamskog popusta na sve destinacije, ali i specijalne nagrade - besplatno krstarenje grčkim ostrvima za dve osobe, avio-kartu do Rima za dve osobe i tri puta po dva noćenja i ship visit u Crnoj Gori za dve osobe.

Hotel "Aquastar Danube" iz Kladova takođe je predstavio ponudu za inspirativno krstarenje Dunavom tokom kojeg se obilazi Nacionalni park i Đerdapska klisura, Beogradska, Smederevska, Ramska i Golubačka tvrđava, Lepenski Vir, HE Đerdap i Trajanova tabla u trajanju od tri dana i dve noći po ceni od 245 evra po osobi.

Euronews/Tara Tomović

 

Svoj štand imala je i turistička agencija Astra travel koja prodaje aranžmane isključivo za Sitoniju i nudi od 10 do 15 odsto popusta na celokupnu ponudu, ali i veliku nagradnu igru u kojoj se može osvojiti dodatni poput, gratis prevoz, besplatni izlet na destinaciji, ali i besplatno letovanje.

Kefalojani: Grčka je destinacija za svih 365 dana u godini

Primat na Sajmu turizma definitivno su zauzele turističke organizacije, a ponajviše Grčka koja je podeljena po periferijama na tradicionalno velikom štandu. Sreli smo se i sa ministarkom turizma Olgom Kefalojani koja je za Euronews Srbija istakla da joj je bila velika čast i zadovoljstvo što je prisustvovala otvaranju Sajma ispred Grčke, ovogodišnje partnerske zemlje.

"Verujemo da su Srbija i Grčka dve zemlje koje imaju strateško partnerstvo, a radujemo se i dubljoj saradnji u turizmu, ali i na svim drugim nivoima. Srećna sam što je baš Grčka zemlja partner i nadamo da ćemo ugostiti još više Srba u Grčkoj ove godine", rekla je Kefalojani.

Grčka ministarka turizma kaže da se je imperativ promocija Grčke kao destinacije za svih 365 dana u godini, a ne samo na leto.

"Znamo da mnogi Srbi dolaze u severne delove Grčke, posebno blizu mora, dolaze i na ostrva, nedavno su počeli da posećuju i Peloponez, ali i Krit sa kojeg ja potičem", rekla je i nastavila:

"Zapravo Grčka ima turističku ponudu za celu godinu, a pošto smo toliko blizu, imamo direkne letove, trebalo bi više da istražimo šta to Grčka nudi cele godine, ne samo u letnjim mesecima. Imamo planinske rizortove, radimo na unapređenju naših skijališta, imamo sjajnu gastronomiju, vinski, kulturni i verski turizam koji je aktivan cele godine. Mislim da je produžetak sezone i dolazak Srba i van letnjih meseci naš primarni cilj", zaključila je.

Euronews/Tara Tomović

 

Srpskim turistima su se na štandu Grčke takođe predstavile lokalne turističke organizacije Halkdikija, Parge, Hiosa, Lezvosa, Tasosa, Samosa, Ikarije i mnogih drugih oblasti.

Bugarska modernim rizortovima staje "na crtu"

Nedaleko od Grčke nalazi se i štand Turističke organizacije Turske, ali i avio-kompanije Turskih airlines čiji je zajednički cilj, čini se, zadovoljavanje potreba ljubitelja siti brejk destinacija s jedne strane, i Egejske obale s druge.

Euronews/Tara Tomović

 

Glavna u ponudama jeste Antalijska rivijera za sve one koji, kako kažu, "žele savršen odmor".
Predstavljene su i neke nove, manje poznate destinacije poput "ćoška egejskog raja" Dača i "prirodnih lepota" Fetije. Ljubiteljima sunca, peska i mora preporučuje se Marmaris, a onima koji žele da budu u trendu svakako Bodrum.

Euronews/Tara Tomović

 

Veliki povratak beleži i Bugarske koja je vratila u fokus obalu Crnog mora i impresivne rizortove koji su se izgradili u međuvremenu otkako je ova zemlja poslednji put bila hit za turiste iz Srbije. Sani bič i Nesebar su gotovo neprepoznatljivi u odnosu na period pre 15-20 godina, pa je velika verovatnoća da će Bugarska ove godine i te kako imati šta da ponudi, što zbog svoje blizine, što zbog impresivne ponude, pogotovo kada je u pitanju porodični odmor.

Postavljeni nedaleko jedni od drugih, među štandovima ex-YU zemalja, svakako centralno mesto zauzima Crna Gora, koja u prvi plan ističe Budvu, a tu su i štandovi BiH, kao i grada Zagreba.

Štandovi koji privlače poglede pripadaju egzotičnim zemljama, pa premda se pitamo kako bismo uopšte putovali u Ekvador i Libiju, osim u sopstvenoj režiji, na njima se veliki broj ljudi dugo zadrži. Impresivnu ponudu predstavila su takođe Indonezija i Kuba.

Hala 4 rezervisana za čari Srbije

Prezentacija Srbije održava se u Hali 4 Beogradskog sajma, a gotovo da nema kutka Srbije koji ne učestvuje. Od lokalnih turističkih organizacija, Kopaonika i Stare planine, pa sve do impresivnog štanda Turističke organizacije Beograd.

Podsetimo, na "domaćem terenu" nalazi se i štand Kancelarije za Kosovo i Metohiju gde su predstavljeni turistički potencijalni 11 opština, a štand je juče posetio i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Na štandu su predstavljeni turistički potencijali četiri opštine sa severa Kosova, kao i sedam južno od Ibra i iz Metohije među kojima su Gračanica, Orahovac, Štrpce i druge.

Sajam se odrzava u halama 1.1A i 4, a radno vreme danas, u petak i subotu je od 10 do 19 casova. U nedelju, kada se manifestacija zatvara, od 10 do 18 casova.

AI Preporuka

Komentari (0)

Srbija