Izložba "Plovni objekti. Juraj Dobrović" u Galeriji B2
Komentari06/05/2022
-18:45
Galerija B2 u saradnji sa Biljanom Tomić kroz novu postavku osvrće se na ponovna pokretanja klasičnih pitanja sadržaja i forme.
Izložba ”Plovni objekti. Juraj Dobrović” provocira stare dileme oko apstrakcije i figuracije i njihovih ukrštenih značenja.
Centralni deo postavke čine dela Juraja Dobrovića i radove još dva umetnika sa primerima apstraktnog i figurativnog narativa, Bogoljuba Jovanovića i Veljka Vujačića.
Otvaranje je zakazano za subotu, 7. maj, u 19 časova, a postavka će biti pred publikom do 20. maja.
"U velikom opusu Juraja Dobrovića važno je uočiti dve bitne konstante, koje ukazuju da tokom brojnih studija od iskustva umetnosti, bavljenja filozofijom i naukom, on je kontinuirano i neumorno stvarao i otkrivao svet neslućenih perceptivnih promena. Ta tesna povezanost svojih usmerenja učinila je da je njegov rad bio stalno aktuelan, šta više, bio je sve bliži nauci i njenim metafizičkim spoznajama. Uvodio je nove pristupe pojmovima objektnosti, prostornosti, mobilnosti, promenljivosti, duhovnosti i istraživačkim nadahnućima. (...)", navodi autorka izložbe Biljana Tomić u predgovoru kataloga.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pomenuta važna pitanja umetnosti i njenih promena, navela su upravo na ideju da se uvedu još dva umetnika u okviru izložbe "Plovni objekti", sa primerima apstraktnog i figurativnog narativa.
"Pre svega, to je Bogoljub Boba Jovanović sa svojom slikom K55, 1955. prvom i jedinom apstraktnom slikom tih godina u Beogradu. A koji takođe, sredinom pedesetih slika i cikluse Mađioničara, Poslovica... sa ironičkim i kritičkim narativima. U toj kategoriji je i znatno mlađi umetnik Veljko Vujačić, koji se bavi kolorističkim površinama sa označenim rubovima i kontekstualnim prostornim instalacijama, zavisno od mesta izlaganja, a povremeno za prijatelje slika poetske prizore za brzi san... U osnovi, svi imaju jednu specifičnu umetničku i polemičku dimenziju prema tekućim realnostima vremena. Zapravo, ma koliko bili međusobno drugojačiji, takvim umetnicima se uvek treba vraćati, kao dragocenim raritetima umetničkih doprinosa i lične istrajnosti", piše Tomić.
Komentari (0)